Tanulást segítő foglalkozás gyerekeknek
A foglalkozás kineziológiai alapokra épül. Célja, hogy oldja a gyerkőc tanulással kapcsolatos szorongásait, magabiztossá tegye, növelje önbizalmát és önbecsülését, pozitívvá tegye a gyerekek belső hozzáállását.
A foglalkozás alatt a gyerekek olyan gyakorlatokat sajátítanak el, melyek:
- Egy része az integrált agyműködést segíti, vagyis a jobb és bal agyfélteke, az elülső és hátulsó rész, alsó és felső rész és az agy-test együttműködését, működésük összhangját segíti elő;
- Más része segíti a gyermeket a stresszes helyzet kezelésében, vagyis az integrált agyműködés fenntartását, fennmaradását segíti stresszes helyzetben (felelés a táblánál, érettségi vizsga, dolgozat);
- Harmadik része oldja a feszültséget, szorongást;
- Negyedik része képességfejlesztő, vagyis fejleszti például a gyermek kommunikációs képességét, koncentrációs képességegét;
- Ötödik része az érzékszerveket segíti a jobb teljesítményben. (jól lássa, jól hallja, jól kommunikálja, jól emlékezzen, értően olvasson);
Ezeket a gyakorlatokat aztán a gyermekek otthon és az iskolában is fogják tudni alkalmazni önállóan.