Stressz és szorongás oldása gyerekeknek

Azt gondolnánk, a gyerekek élete könnyű és gondtalan, hiszen más dolguk sincs, csak játszani, enni és aludni. De ha csak egy napját is alaposan megnézzük akár egy óvodás-, akár egy iskoláskorú gyereknek, rá kell jönnünk, hogy valójában tucatnyi stresszhelyzettel, megoldandó problémával találják szemben magukat.

 

Ezek egy részét a tanult mintáik alapján maguk is meg tudják oldani, de nagyobb arányban vannak azok, amelyek megoldatlanok maradnak vagy ha sikerült is megoldaniuk, mégis nyomot hagyott bennük. Mindezek a nehéz helyzetek, valamint a megoldásukra tett - esetenként - kudarccal végződő kísérletek enyhébb vagy súlyosabb szorongás képében jelentkezik. 

 

Ezek mellett ott vannak még az óvodai és főleg az iskolai elvárások. Az óvoda nagyobb részt még játékos tanulásról szól, a kicsik ilyenkor észre sem veszik, mennyi mindent tanulnak magukról, valamint közvetlen és tágabb környezetükről is. De a szocializációs folyamatok, a barátkozások, a játékmegosztás, a figyelem kontrollálása a sok játék mellett is nagy feladatot ró a gyerekekre. 

 

Az iskolában aztán jönnek a még keményebb megfelelési követelmények, amik általában végigkísérik a gyereket tankötelezettsége ideje alatt. A tanulási problémák enyhébb vagy súlyosabb mértékben szinte mindenkinél jelentkeznek: akár nehézkes szövegértés, akár nehezen fenntartható figyelem formájában. Előfordulhat, hogy valakinek a matematikával gyűlik meg a baja, esetleg a tanáraival, osztálytársaival nem találja a közös hangot. Ezek mind olyan nehézségek, melyek megélésében és kezelésében segítenünk kell a gyerekeknek. 

 

A kineziológia ilyen helyzetekben is nagy segítség, jelentős javulás érhető el a figyelemproblémás, sőt, a szorongó gyerekeknél is. A gyerekek kineziológiai kezelése során, a stresszoldó gyakorlatokkal és korrekciókkal segítek a gyerekeknek, hogy megtanulják kezelni és oldani a bennük lévő feszültséget, hogy képesek legyenek koncentrálni, megfogalmazni érzéseiket, gondolataikat. Ezeket a gyakorlatok aztán otthon és az iskolában is tudják önállóan alkalmazni, mind a feszültség oldására, mind a koncentrációs képesség javítására.  Arra is találunk módszert, hogy a félelem helyett magabiztosan szembe tudjanak nézni az előttük álló feladatokkal.